BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, February 19, 2011


AIR MATA DAN TANGISAN

air mata mmg mudah mengalir apabila hati tersentuh...mengapa?

Para ilmuwan berpendapat “ Jenis air mata yang mengalir akibat tekanan perasaan (emosi) dari segi bentuk dan fungsinya adalah berbeza-beza. Air mata jenis ini merupakan reaksi kimia yang muncul sebagai tindak balas atas gejala-gejala emosi yang bercampur dengan perasaan. Dengan demikian, ia lebih penting daripada protein.”

biasanya kaum hawa yg mudah mengalirkan air mata, maknanya hawa lebih sensitif?
bce jgak air mata dalh slh 1 faktor panjangnya usia hawa berbanding adam..

air mata Adalah 1 anugerah drpd Rabbul Izzati kpd hambanya sbg cara untuk menghilangkan tekanan yg dihadapi...Menangis dapat meringankan kadar tekanan kejiwaan. Ini sangat berguna untuk kesihatan lebih-lebih lagi kita kerap mendengar pelbagai jebnis penyakit yang disebut sebagai penyakit tekanan jiwa.tp jgn terlebih menngis supaya xjdik cam kassim selamat...berpada dlm setiap apa yg kita perbuat..



kita menangis kerana banyk sebab..namun sbab yg pling utama ialah kerana taubat n mengenangkan kebesaran Allah...InsyaAllah..
setiap kali mengalirkan air mata, renungkanlah penyebab mengapa kita jd bgitu..mengapa diulang kesilapan yg sama???..

Air mata yang termahal siapa yang punya?

  1. Ibu
  2. Ayah
  3. Remaja
  4. Orang yang dizalim
semoga setiap air mata yang dialirkan tidak lg sia2...


"Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah "air mata kehidupan."(petikan ILI)

teringat setiap detik mengalirkan air mata dalam hidupku....dr kcil mmg snang nanges...huhuuu

0 comments: